Ο καφές μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισής καρκίνου του ήπατος

Ο καφές μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισής καρκίνου του ήπατος

Τα άτομα που κατανάλωναν τέσσερα ή περισσότερα φλιτζάνια καφέ την ημέρα , είχαν 75% μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης ηπατοκυτταρικού καρκινώματος

Άλλη μία ευρωπαϊκή επιστημονική έρευνα, η μελέτη EPIC (European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition) με τη συμμετοχή αρκετών Ελλήνων επιστημόνων, επιβεβαιώνει -και φωτίζει από άποψη βιολογικών μηχανισμών- την προστατευτική δράση του καφέ σε μια από τις πιο κοινές πρώιμες μορφές του καρκίνου του ήπατος, το ηπατοκυτταρικό καρκίνωμα.
   
Η μελέτη, με επικεφαλής την Κραζιμίρα Αλεξάντροβα του Τμήματος Επιδημιολογίας του Γερμανικού Ινστιτούτου Ανθρώπινης Διατροφής, που δημοσιεύθηκε στο αμερικανικό περιοδικό κλινικής διατροφολογίας «American Journal of Clinical Nutrition», ανέλυσε στοιχεία για 125 ασθενείς με ηπατοκυτταρικό καρκίνωμα και άλλους 250 υγιείς.

   
Τα άτομα που κατανάλωναν τέσσερα ή περισσότερα φλιτζάνια/κούπες καφέ την ημέρα (600mL), είχαν 75% μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης ηπατοκυτταρικού καρκινώματος, σε σχέση με εκείνους που κατανάλωναν λιγότερα από δύο φλιτζάνια/κούπες καφέ ανά ημέρα (300mL).

   
Η μελέτη διαπίστωσε ότι η αντίστροφη σχέση μεταξύ της πρόσληψης του καφέ και της εμφάνισης ηπατοκυτταρικού καρκινώματος διαμεσολαβείται από αντιφλεγμονώδεις δείκτες, καθώς και δείκτες που δηλώνουν την ηπατοκυτταρική βλάβη.

Αυτό οφείλεται στις αντιφλεγμονώδεις και ήπατο-προστατευτικές ιδιότητες του καφέ, οι οποίες λειτουργούν ανασταλτικά στην καρκινογένεση. Σύμφωνα με τους ερευνητές, ο καφές περιέχει βιολογικά ενεργά συστατικά με υψηλή αντιοξειδωτική ικανότητα, όπως η καφεΐνη, η παραξανθίνη, δύο διτερπένια που συναντώνται ειδικά στον καφέ, η καφεστόλη και η καφεόλη, τα χλωρογενικά οξέα κ.α.

 Ο καρκίνος του ήπατος είναι μία από τις πιο θανατηφόρες μορφές καρκίνου στον κόσμο. Η επίδραση της διατροφής στην πρόληψη της εμφάνισής του έχει αναγνωρισθεί εδώ και πολλά χρόνια.

Από ελληνικής πλευράς στην έρευνα συμμετείχαν οι Αντωνία Τριχοπούλου, Παγώνα Λάγιου, Κώστας Τσιλίδης, Χριστίνα Μπάμια, Χρήστος Τσιρώνης, Γιώργος Σαϊτάκης, Ελένη-Μαρία Παπατέστα και ο αποθανών Δημήτρης Τριχόπουλος.

Ακολουθήστε το Tothemaonline.com στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

 

 

 

 

«Θα είναι ένα μακρύ καλοκαίρι»-Το Κυπριακό επιστρέφει στο επίκεντρο και η Ευρώπη μπαίνει πιο δυναμικά στο παιχνίδι

«Θα είναι ένα μακρύ καλοκαίρι»-Το Κυπριακό επιστρέφει στο επίκεντρο και η Ευρώπη μπαίνει πιο δυναμικά στο παιχνίδι

Η φράση του Προέδρου Χριστοδουλίδη ότι «θα είναι ένα μακρύ καλοκαίρι», μετά τη συνάντηση που είχε το πρωί της Δευτέρας με την προσωπική απεσταλμένη του ΓΓ των ΗΕ Μαρία Άνχελα Ολγκίν, δεν αποτελεί απλώς μια αναφορά στο χρονοδιάγραμμα των επαφών που βρίσκονται σε εξέλιξη γύρω από το Κυπριακό. Αποτυπώνει την αίσθηση ότι η διαδικασία εισέρχεται σε μια περίοδο έντονης διπλωματικής κινητικότητας, κατά την οποία θα κριθεί αν υπάρχει πραγματικά έδαφος για επανέναρξη ουσιαστικών διαπραγματεύσεων ή αν θα προστεθεί ακόμη ένας κύκλος προσδοκιών στη μακρά ιστορία των αποτυχημένων προσπαθειών.

BEST OF TOTHEMAONLINE