Το βίντεο “Αγαμάτε αλλήλους” (έξυπνο) με τον παπα-χούλιγκαν της Ομόνοιας, βγαλμένο λες από κάποια ομότιτλη βιντεοταινία του ‘87 προκάλεσε όπως ήταν φυσικό ποικίλες αντιδράσεις που σημαίνει ότι πάλι το κυπριακό ίντερνετ διχάστηκε ανάλογα με τα οπαδικά ή πολιτικά πιστεύω του καθενός (στην προκειμένη περίπτωση αμφότερα αφού ταυτίζονται) σε δήμιους και πλυντήρια με ελάχιστα άλλα στο ενδιάμεσο. Ο διάκονος τέθηκε αμέσως σε αργία από τον οικείο Μητροπολίτη Ταμασού, απόφαση που επίσης σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως. Ας δούμε τέσσερα συμπεράσματα που αντλήσαμε από την όλη ιστορία.
Για τους Ομονοιάτες εν -κυριολεκτικά- της παπαθκιάς τα ξύλα
Προσωπικά με αφήνει παγερά αδιάφορο ο εσωτερικός κανονισμός της Εκκλησίας της Κύπρου, αυτό αφορά τους πιστούς που υπογράφουν ένα άτυπο συμβόλαιο μαζί της αποδεχόμενοι όλα τα ψιλά γράμματα. Έτσι λειτουργεί η πίστη αιώνες τώρα και δεν πρόκειται να αλλάξει. Αν η Εκκλησία έμενε στα του Οίκου της χωρίς να ανακατεύεται στην κοσμική ζωή τότε κι εμείς θα λέγαμε πως δεν μας πέφτει λόγος για το πως διαχειρίζεται τις εσωτερικές της υποθέσεις. Έλα όμως που πρακτικά λέμε και καμιά μαλακία για να περνάει η ώρα καθώς γνωρίζουμε πολύ καλά πως μόνο αυτό δεν κάνει, συνεπώς έχει ενδιαφέρον η συμπεριφορά της στα του Οίκου της γιατί αντανακλούν στα όσα διδάσκει στο ποίμνιο (που τα αποδέχεται λόγω πίστης) και προσπαθεί να επιβάλλει και στους υπόλοιπους. Άρα οι διαμαρτυρίες κυρίως αριστερών οπαδών της Ομόνοιας για την επιβολή τιμωρίας στον παπα-χούλιγκαν δεν βγάζουν κανένα απολύτως νόημα γιατί πρώτον, από πότε οι αριστεροί μάς βγήκατε τόσο θρήσκοι και δεύτερον, αν είστε όντως πιστοί τότε ήδη γνωρίζετε -και έπρεπε να αποδεχθείτε- ότι η συμπεριφορά ρασοφόρου που φωνάζει υβριστικά (και σεξιστικά) συνθήματα σε κερκίδα ή/και να ενθαρρύνει νέους ανθρώπους να τα φωνάζουν κι εκείνοι είναι απαράδεκτη, καταδικαστέα και δικαίως τιμωρητέα. Και σιγά την τιμωρία, απλά για μικρό διάστημα δεν θα μπορεί να λειτουργήσει, μετά θα επιστρέψει στα καθήκοντά του.
Δεν τολμώ να φανταστώ τι θα γινόταν αν ο παπάς ήταν στην κερκίδα του ΑΠΟΕΛ
Ή μάλλον μπορώ. Θα σειόταν το αριστερό σύμπαν για τον φασίστα, ρατσιστή, σεξιστή, γριβικό τράγο που ντροπιάζει τα ράσα, βρίζει χυδαία τις μάνες των αντιπάλων και εκφράζει ρητορική μίσους και θα ζητούσαν την άμεση καρατόμησή του με τους ΑΠΟΕΛίστες -που τώρα δικαίως διαμαρτυρήθηκαν για τον Ομονοιάτη παπα-χούλιγκαν- να καταφεύγουν σε ανακολουθίες και κωλοτούμπες προκειμένου να τον δικαιολογήσουν - όπως καλή ώρα κάνουν τώρα οι Ομονοιάτες. Συνεπώς και οι δύο έχουν δίκιο, αυτή η συμπεριφορά είναι απαράδεκτη για ρασοφόρο σε ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ κερκίδα, αλλά δεν μπορείς να τους πάρεις στα σοβαρά γιατί ξέρεις ότι κατά βάθος διαμαρτύρονται οι μεν και ξεπλένουν οι δε, μόνο και μόνο επειδή συνέβη στη ΛΑΘΟΣ κερκίδα. Γι’ αυτό παιδιά υπάρχει και η λύση της σιωπής ένθεν κι ένθεν γιατί κυριολεκτικά δεν ξέρεις από ποια κερκίδα θα πεταχτεί ο επόμενος βρωμόστομος παπάς με τηλεβόα.
Οι όποιες συγκρίσεις με την υπόθεση του Τέως Κιτίου είναι το λιγότερο προσβλητικές
Αυτή η γραμμή υπεράσπισης του παπα-χούλιγκαν ήρθε από τ’ αριστερά και από ανθρώπους που ομολογώ δεν το περίμενα: “Σιγά, τι έγκλημα έκανε ο διάκος; Δεν βίασε σαν τον τέως Κιτίου που φοράει ακόμα τα ράσα”. Κατ’ αρχάς ένα μεγαλύτερο κακό δεν διορθώνει ή ξεπλένει ένα μικρότερο. Όμως το χειρότερο που μπορεί να κάνει αυτή η τελείως άστοχη τοποθέτηση είναι να κατεβάσει το σοβαρό και ιδιαίτερα ειδεχθές έγκλημα της σεξουαλικής επίθεσης σε ένα 16χρονο κορίτσι στο επίπεδο του κοινού χουλιγκανισμού ακυρώνοντας ουσιαστικά τον μακροχρόνιο, άνισο και επώδυνο αγώνα του θύματος του τέως Κιτίου για δικαίωση. Ο “κανονιέρης” κυκλοφορεί ακόμα με ράσα για τον απλούστατο λόγο ότι για την περίπτωσή του απαιτείται να συνέλθει η Ιερά Σύνοδος (η οποία περιμένει να ολοκληρωθεί η νομική διαδικασία με την ανακοίνωση της ποινής για να αποφασίσει) χωρίς αυτό να διασφαλίζει την καθαίρεσή του. Μην ξεχνάτε πως και ο παπα-Στυλιανός που είχε καταδικαστεί για τη σεξουαλική κακοποίηση της Έλενας Φραντζή είχε “αθωωθεί” από την Ιερά Σύνοδο και συνέχιζε να λειτουργεί και καθαιρέθηκε μόνο μετά την σκατοθύελλα που προκάλεσε η αυτοκτονία της Έλενας. Αντίθετα στην υπόθεση του διάκου ήταν αρκετή η απόφαση του Μητροπολίτη Ταμασού ο οποίος αντέδρασε αστραπιαία και για τον λόγο ότι τα κατορθώματα του ιερέα του καταγράφηκαν σε βίντεο που έκανε ήδη τον γύρο του διαδικτύου. Συνεπώς άκυρη η σύγκριση με τον καταδικασμένο παπα-θηρευτή και κυρίως προσβλητική για το θύμα του.
Από την άλλη, όσοι ζητάτε την κεφαλήν του επί πίνακι... καθίστε τη μάππα χαμαί
Κατακριτέα η συμπεριφορά του παπα-χούλιγκαν και δίκαιη η τιμωρία, το’ παμε αυτό, αλλά το να πηγαίνουμε και στο άλλο άκρο με καθαρή ανθρωποφαγία και απειλές για τη σωματική του ακεραιότητα, φανερώνει ότι αλλού βρίσκεται το πρόβλημα - εκτός από το προφανές, της περιορισμένης δηλαδή αντίληψης που έχουν οι περισσότεροι απ’ αυτούς. Μιλάμε άλλωστε για τους ίδιους φανατισμένους θρησκόληπτους “νοικοκυραίους” που περισσότερο τους τρίγκαραν τα “πράσινα” που φορούσε ο παπάς παρά η συμπεριφορά του, την οποία και θα έβρισκαν γαμάτη ή τύπου “άνθρωπος είναι κι αυτός” σε περίπτωση που έφερε τα “σωστά” χρώματα. Οι ίδιοι που δεν βρήκαν να πουν μισή λέξη καταδίκης για τα τέρατα που έχουν διαπράξει μεγαλόσχημοι ιερείς αλλά έβγαλαν όλη την αυστηρότητα, το μίσος και την αδιαλλαξία τους πάνω σε έναν 20χρονο διάκο επειδή τυγχάνει Ομονοιάτης. Κι αυτοί είναι οι μεγαλύτεροι υποκριτές όλων γιατί υποτίθεται πως είναι αυτοί που πιστεύουν περισσότερο και... ορθόδοξα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ:
• Νέα Σμύρνη: 20χρονος εισέβαλε σε κηδεία και προκάλεσε πανικό – Χόρευε πάνω από το φέρετρο
• Οι 10+1 χριστουγεννιάτικες ταινίες που αξίζεις να δεις αυτές τις γιορτές - Δείτε trailers
Ακολουθήστε το Tothemaonline.com στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις