LIKE ONLINE

Σούπερ-ήρωες: Πώς γεννήθηκαν Iron Man, Batman, Spiderman και Superman και πόσα κέρδη αποφέρουν στις εταιρείες

Σούπερ-ήρωες: Πώς γεννήθηκαν Iron Man, Batman, Spiderman και Superman και πόσα κέρδη αποφέρουν στις εταιρείες

Διανύοντας πλέον την 5η φάση του σινεματικού σύμπαντός της, η Marvel Studios, η εταιρεία που ξεκίνησε εκδίδοντας περιοδικά κόμικς και έφτασε να γίνει ένας κινηματογραφικός κολοσσός, συνεχίζει να μας πείθει ότι όλοι χρειαζόμαστε στις ζωές μας έναν σουπερήρωα.

Όταν ο συγγραφέας Stan Lee και ο γραφίστας Jack Kirby δημιούργησαν το 1961, για λογαριασμό του Martin Goodman, ιδιοκτήτη μιας μικρής εταιρείας έκδοσης περιοδικών ονόματι Marvel Comics, μια σύντομη σειρά κόμικ με το όνομα Fantastic Four, σίγουρα δεν περίμεναν αυτό που θα ακολουθούσε.

Ο θαυμαστός κόσμος της Marvel

4 ήρωες, ένας λαστιχένιος άνθρωπος, μια αόρατη γυναίκα, ένας άνδρας βράχος και ένα αγόρι που έπαιρνε φωτιά, έγιναν οι λόγοι που τα παιδιά στην Αμερική μάζευαν μανιωδώς το «χαρτζιλίκι» τους και έχωναν τα πρόσωπά τους μέσα στις σελίδες των βιβλίων με τα πολύχρωμα σχέδια. Με την κυκλοφορία του Fantastic Four no. 1 (Νοέμβριος 1961), οι αναγνώστες εισήχθησαν σε ένα υπερηρωικό σκηνικό που είχε, ωστόσο, τις ρίζες του στον πραγματικό κόσμο. Οι Lee και Kirby προσπάθησαν να κάνουν τους χαρακτήρες των κόμικς τους πιο πρωτότυπους, επιτρέποντάς τους να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους με ρεαλιστικό τρόπο, περιλαμβάνοντας ήρωες που συχνά μάχονται ή διαφωνούν μεταξύ τους. Η τάση αυτή συνεχίστηκε σε μια πληθώρα άλλων χαρακτήρων που εισήγαγε η Marvel Comics στις αρχές της δεκαετίας του 1960, όπως ο Spider-Man, ο Incredible Hulk και οι X-Men.


Τα τέλη του 90 βρήκαν την Marvel Comics μια χρεωκοπημένη εταιρεία που κατέρρεε, καθώς ο εκδότης της δεν μπορούσε να αποπληρώσει το χρέος που είχε συσσωρευτεί. Μετά από πολλές προσφορές εξαγοράς, η κάποτε κορυφαία στα κόμικς εταιρεία, πέρασε στα χέρια δυο επιχειρηματιών του Avi Arad και του Isaac Perlmutter. Τα κόμικς δεν πουλούσαν εκείνη την εποχή όπως οι εφημερίδες, αλλά η βιομηχανία παιχνιδιών άρχισε να γιγαντώνεται. Οι δυο τους είδαν μια μοναδική ευκαιρία στον ορίζοντα. Μέσα από σειρά απίθανων γεγονότων, τα κέρδη της Marvel άρχισαν να ανεβαίνουν, προερχόμενα κυρίως από παιχνίδια, βιντεοπαιχνίδια και άλλα εμπορεύματα που αποτελούσαν προσωποποιήσεις των πιο δημοφιλών της σουπερηρώων.
 
Με τις συναρπαστικές ιστορίες, τις μοναδικές ικανότητες και τους πολύχρωμους χαρακτήρες τους, το είδος των υπερηρώων έχει γοητεύσει τους κινηματογραφόφιλους παγκοσμίως. Το βηματισμό προς αυτή την επιτυχία ξεκίνησε η DC, με χαρακτήρες όπως Batman, Wonder Woman και Superman, να μεταφέρονται στην μεγάλη οθόνη, χωρίς ωστόσο, να σημειώνει την ίδια επιτυχία σε ποσά, αλλά κυρίως σε πολιτιστικό επίπεδο.
The_Batman_1

Με την τεράστια δημοτικότητά τους στις μάζες, ο Σούπερμαν και ο Μπάτμαν ήταν οι πρώτοι υπερήρωες που μεταφέρθηκαν στη μεγάλη οθόνη. Ο Σούπερμαν (1978), ο Σούπερμαν ΙΙ (1980) και ο Μπάτμαν (1989) ήταν μεταξύ των δημοφιλών ταινιών εκείνης της εποχής, αλλά δεν έτυχαν κριτικής αναγνώρισης. Ωστόσο, ο Σούπερμαν του Ρίτσαρντ Ντόνερ ήταν μια κρίσιμη ταινία που έπαιξε σημαντικό ρόλο στο να ληφθούν σοβαρά υπόψη οι ταινίες υπερηρώων και έθεσε τις βάσεις για τις μελλοντικές ταινίες υπερηρώων.

Οι ταινίες του Tim Burton με τον Batman (1989) και Batman Returns (1992) στα τέλη της δεκαετίας του 1980 και στις αρχές της δεκαετίας του 1990 ήταν πιο σοβαρές από τις προηγούμενες ταινίες και επικεντρώθηκαν στις πιο σκοτεινές πτυχές της ύπαρξης ενός υπερήρωα. Αυτό εξανθρώπισε τον υπερήρωα στα μάτια του κοινού και βοήθησε να ανοίξει ο δρόμος για πιο σύνθετες ταινίες, με ρεαλιστικές ιστορίες που αργότερα θα γίνονταν ακρογωνιαίος λίθος του είδους. Ο Spider-Man και οι X-Men ήταν δύο μαζικά επιτυχημένες σειρές που εμφανίστηκαν στην αλλαγή του αιώνα και οι οποίες εδραίωσαν τέτοιου τύπου ταινίες ως εισπρακτική επιτυχία.
Οι υπερήρωες που θα μας συστηθούν στο «Batman εναντίον Superman»
 
Η εξέλιξη του είδους ήταν ένα συναρπαστικό ταξίδι, οι υπερήρωες πέρασαν από τις σελίδες των κόμικς στη μεγάλη οθόνη με τα εκτεταμένα σύμπαντα της Marvel και της DC να ανεβάζουν το είδος σε νέα ύψη και να διευρύνουν τα όρια του εφικτού με τις ταινίες υπερηρώων. Το είδος αυτό έχει γνωρίσει μια σημαντική αλλαγή, από τις πρώτες μέρες του, όταν οι υπερήρωες ήταν δισδιάστατοι χαρακτήρες που πολεμούσαν το έγκλημα, στους σύνθετους και πολυδιάστατους ήρωες του σήμερα.

Η τεράστια δημοτικότητα των διασκευών των ιστοριών των υπερηρώων και η σχετικά πρόσφατη υιοθέτηση των χαρακτήρων των κόμικς από το Χόλιγουντ, αντικατοπτρίζουν ένα μεταβαλλόμενο φάσμα πολιτιστικών, πολιτικών, οικονομικών, βιομηχανικών και τεχνολογικών ζητημάτων. Παρά την γνώμη των κριτικών κινηματογράφου, των θεατών και ορισμένων σκηνοθετών, ότι οι ταινίες με υπερήρωες είναι απλώς μια απλοϊκή και νεανική ψυχαγωγία, που προέρχεται από ανόητα και παιδαριώδη κόμικς, δεν υπάρχει απλή απάντηση στο γιατί αυτό το είδος είναι τόσο ελκυστικό αυτή τη στιγμή στην ιστορία. Ίσως είναι η ανάγκη μας να βλέπουμε ότι η ανθρώπινη φύση είναι παντοδύναμη, ίσως να ζούμε μια στιγμή κάθαρσης όταν βλέπουμε αυτούς τους ανθρώπους να νικούν τους κακούς. Ότι και αν είναι οι σουπερήρωες μας θυμίζουν πάντα ότι όλοι μέσα μας κρύβουμε μια μαγική δύναμη, ικανή να παλέψει και να υπερνικήσει κάθε δυσκολία της ζωής μας, είτε αυτή λέγεται Thanos, είτε αφεντικό, είτε αυξημένοι λογαριασμοί.
 
ΠΗΓΗ: Πρώτο Θέμα
 
 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ:

• Έσπασαν παράθυρα και έβαλαν φωτιά σε αίθουσα - Νέοι βανδαλισμοί σε Γυμνάσιο στη Λευκωσία

• Netflix: Το top5 των ταινιών και σειρών που προτιμούν οι Κύπριοι τον Νοέμβριο – Βαθμολογίες και trailer

• Αναβλητικότητα: Τι σημαίνει και με ποιους τρόπους μπορούμε να την αντιμετωπίσουμε

• Πόλεμος στην Ουκρανία: Το πιθανό τέλος που βλέπει ο Ζελένσκι το 2025 και η ισορροπία τρόμου των νέων πυραύλων

• Αρχίζει να «ντύνεται» στα λευκά το Τρόοδος – Έπεσαν οι πρώτες νιφάδες –Δείτε βίντεο

• Παγκόσμιος συναγερμός: Αποκολλήθηκε μέρος του Ήλιου - Τι σημαίνει αυτό για τον πλανήτη μας

• Ο Έλον Μασκ ψηφίζει Φειδία... για πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης!



Αναστασιάδης-Χριστοδουλίδης: Από την «πατρική» στοργή, στον... «πατρικό» θυμό

Αναστασιάδης-Χριστοδουλίδης: Από την «πατρική» στοργή, στον... «πατρικό» θυμό

Όταν στις 28 Φεβρουαρίου του 2023 ο Νίκος Χριστοδουλίδης ανέβαινε τον λόφο του προεδρικού με τη σύζυγο και τα παιδιά του, για την τελετή παράδοσης – παραλαβής της Προεδρίας της Κυπριακής Δημοκρατίας από τον Νίκο Αναστασιάδη, το κλίμα ήταν άκρως οικογενειακό, με τον Νίκο Αναστασιάδη να βλέπει τον <διάδοχό> του με ύφος περήφανου πατέρα. Ο Νίκος Αναστασιάδης μάλιστα, αποκαλούσε τον Πρόεδρο Χριστοδουλίδη, <Νίκο μου>.

Ακολουθήστε το Tothemaonline.com στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to top