ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ελένη Θεοχάρους στο ThemaOnline: ‘Οι τουρκολάγνοι, επαναπροσεγγιστές, λυσολυσσικοί άρχισαν να ερωτεύονται τον Τατάρ’

Ελένη Θεοχάρους στο ThemaOnline: ‘Οι τουρκολάγνοι, επαναπροσεγγιστές, λυσολυσσικοί άρχισαν να ερωτεύονται τον Τατάρ’

Η συγκλονιστική εμπειρία της στο Αρτσάχ, ο άσχετος Τατάρ, ο Ακιντζί, η Ένωση, η ΔΔΟ, ο Συλλούρης και το νέο ΚΕΠ, το Κίνημα Αλληλεγγύη και οι εκλογές.

Συνέντευξη στον Γιώργο Τάττη

Για όλους και για όλα μίλησε η Πρόεδρος του Κινήματος Αλληλεγγύη κ. Ελένη Θεοχάρους στην συνέντευξη που παραχώρησε στο ThemaOnline, με τον άμεσο και δηκτικό τρόπο που την χαρακτηρίζει.

Η ηγέτης του Κινήματος Αλληλεγγύη, παλιά καραβάνα της πολιτικής και με διαχρονική εμπλοκή στο πολιτικό γίγνεσθαι της Αρμενίας, μας μίλησε για τις εμπειρίες της στην περιοχή του Ναγκόρνο Καραμπάχ, όντας «από επιλογή Αρμένισσα του Αρτσάχ και λαμβάνοντας τιμητική διάκριση ως Δημότις του Στεπανακέρτ».

Η κουβέντα φυσικά επεκτάθηκε και στα πολιτικά δρώμενα της Κύπρου, τις εκλογές, το Κυπριακό Επενδυτικό Πρόγραμμα και τον Συλλούρη. Δεν παρέλειψε να αναφερθεί στους Τουρκοκύπριους, τις διαπραγματεύσεις, τις δηλώσεις της περί Ένωσης και το πώς πρέπει να προχωρήσουμε ως Κύπρος, λαμβάνοντας υπόψη τα παθήματά μας και τις ευρύτερες γεωπολιτικές εξελίξεις.

«Η Τουρκία έκανε πρόβα τζενεράλε στο Αρτσάχ γι' αυτά που θα κάνει στην Κύπρο».

--Ποια η σχέση σας με τον λαό του Αρτσάχ και ποιες οι εμπειρίες σας στην περιοχή;

Είμαι από επιλογή Αρμένισσα του Αρτσάχ και Δημότις Στεπανακέρτ, μια από τις μεγαλύτερες τιμητικές διακρίσεις που έχω πάρει.  Αισθάνομαι κομμάτι αυτού του τόπου. Έζησα ως εθελόντρια χειρουργός μαζί με τους γενναίους Καραμπατιανούς το Έπος της Απελευθέρωσης, το Έπος που θέλω να ζήσω και με τον δικό μας λαό.  Κράτησα στα χέρια μου το Αρτσάχ από τον καιρό που είχε ακόμη το βρεφικό του χνούδι, το είδα να μεγαλώνει να αντρειεύεται.  Τώρα έζησα και τον όλεθρο και τον ακρωτηριασμό του, δυστυχώς  εκ του μακρόθεν, ήθελα τόσο πολύ να πάω και βρέθηκαν τόσα πολλά εμπόδια στην πορεία μου. Αγωνίζομαι να ξανακτίσουμε το Αρτσάχ από τα ερείπια του.  

--Γιατί θεωρείτε ότι χάθηκε η στρατιωτική μάχη και ως εκ τούτου, είχαμε αυτές τις συνέπειες σε διπλωματικό επίπεδο με την νέα συμφωνία που υπεγράφη; 

Ποιο διπλωματικό επίπεδο; Απλώς επιβλήθηκε η συμφωνία στην Αρμενία που "υποχρεώθηκε" να την δεχθεί. Δυστυχώς χάσαμε τον πόλεμο γιατί είχαμε απέναντι μας τους στρατούς του Αζερμπαϊτζάν, της Τουρκίας και των τζιχαντιστών μισθοφόρων, καθώς επίσης και την πολεμική βιομηχανία του Ισραήλ. Είχαμε την επιτηδευμένη ουδετερότητα της Ρωσίας που ήθελε να ελέγξει τον Καύκασο και να παραδώσει το γέρας της χερσαίας πρόσβασης από το Ναχιτζεβάν στο Αζερμπαϊτζάν στην φίλη και σύμμαχο της Τουρκία. Πολεμήσαμε με όπλα της δεκαετίας του '90 ενώ αυτοί πολεμούσαν με όπλα του κυβερνοχώρου, του διαστήματος. Όση λεβεντιά και αν επέδειξε ο στρατός μας, με δεκάδες Drones να πετούν πάνω από μια μικρή χώρα, όση είναι και η Κύπρος περίπου, και να σπέρνουν την καταστροφή και τον θάνατο, δεν μπορούσαμε να κερδίσουμε. Η Αρμενία για λόγους που δεν ξέρω και παρόλο που έστειλε στρατό και όπλα, χιλιάδες παιδιά στις μυλόπετρες του Χάρου, δεν σήκωσε ούτε ένα αεροπλάνο.  Όταν ήταν ζήτημα ωρών η πτώση της Στεπανακέρτ, υπεγράφη η συμφωνία που ξέρετε, με την οποία διχοτομήθηκε το Ορεινό Καραμπάχ. Στα απολεσθέντα εδάφη θα εγκατασταθούν εκατομμύρια εποίκων που δήθεν θα επιστρέφουν στα σπίτια τους και οι 150 χιλιάδες Αρμένιοι θα έχουν την τύχη των εγκλωβισμένων της Καρπασίας. Θα φθίνουν ταχύτατα και θα αφανισθούν.  Γι' αυτό πρέπει να δράσουμε επιτέλους σωστά. Να τους στηρίξουμε με κάθε τρόπο.  

--Εντοπίζετε κοινά μεταξύ της πρόσφατης συμφωνίας Αρμενίας - Αζερμπαϊτζάν με την περίπτωση του διαμοιρασμού της Κύπρου; Τι έχουμε να μάθουμε από την συγκεκριμένη περίπτωση ως Έλληνες Κύπριοι; 

Η Κύπρος δεν έχει διαμοιραστεί με κάποια συμφωνία. Ο διαμελισμός του νησιού οφείλεται στην τυφλή πολεμική βία που εφαρμόζει ανά τακτά χρονικά διαστήματα η Τουρκία σε βάρος του Ελληνισμού της Κύπρου. (κράτος του Ματσούκο), από την δεκαετία του 1950. Ομοιότητες θα υπάρξουν αν πάμε από μόνοι μας να υπογράψουμε συμφωνία ΔΔΟ, συνομοσπονδίας, χαλαρής ομοσπονδίας ή δύο κρατών. Δυστυχώς , τα φοβικά σύνδρομα που  διακατέχουν την ηγεσία μας και η άγνοια της σύγχρονης ιστορίας, οδήγησαν την ΚΔ να θεωρεί ότι η περίπτωση του Ναγκόρνο Καραμπάχ-Αρτσάχ ( της του Στράβωνος Ορχιστινής ), είναι ταυτόσημη με την αποσχιστική ενέργεια της λεγομένης "ΤΔΒΚ" δηλαδή του ψευδοκράτους. Δεν μπόρεσαν να δουν ότι είναι η Απελευθέρωση ενός λαού που κρατήθηκε στην σκλαβιά , στην δουλεία για 80 χρόνια από την αυθαίρετη ενέργεια των σοβιέτ να αρπάξουν επαρχίες της Αρμενίας ( Ναγκόρνο Καραμπάχ, Ναχιτζεβάν, Σιαουμιάν) για να ιδρύσουν το τεχνητό κράτος των νομάδων Χαζάρων τούρκων.  Πολλά μαθήματα μπορούμε ν’ αντλήσουμε μελετώντας την Ιστορία του Αρτσάχ. Επισημαίνω τέσσερα σημεία. α)  Η αποφασιστικότητα και η θέληση ενός λαού για την Αυτοδιάθεση και η συνεχής εξέγερσή του για 80 χρόνια προκειμένου να την κερδίσει, πρέπει να γίνονται σεβαστά από την διεθνή κοινότητα. β). Η έπαρση της νίκης οδηγεί σε λαθεμένες πολιτικές και σε τραγωδίες όπως αυτή που ζούμε τώρα. γ) Οι σύγχρονοι πόλεμοι δεν γίνονται με σκιάχτρα στις σκοπιές και λιανοντούφεκα. δ). Η Τουρκία έκανε πρόβα τζενεράλε στο Αρτσάχ γι' αυτά που θα κάνει στην Κύπρο. Θέλουμε δεν θέλουμε. 

"Τα κατεχόμενα είναι τουρκικό βιλαέτι" – "Ελάχιστες εξαιρέσεις επιθυμούν απεξάρτηση"

--Πώς αξιολογείτε την εκλογή Τατάρ και ποια πιστεύετε είναι τα όρια του κάθε κατοχικού ηγέτη σε σχέση με την λήψη αποφάσεων και την εξάρτηση από την Τουρκία; Κάποιοι υποστηρίζουν ότι ο ηγέτης μπορεί να παίξει δραματικό ρόλο στις εξελίξεις.

Είναι ψευδαίσθηση να πιστεύει κανείς ότι μπορεί να εκλεγεί πρόεδρος των Τούρκων κάποιος που δεν τον θέλει η Άγκυρα και να πράξει οτιδήποτε κόντρα στην βούληση των Αγάδων. Τα κατεχόμενα είναι τουρκικό βιλαέτι. Ο Ακιντζί εξελέγη με τις ευλογίες του Ερντογάν, έπαιξε τον ρόλο για τον οποίο τον προετοίμαζαν για δέκα χρόνια και τον απέσυραν. Τώρα επέλεξαν τον άσχετο Τατάρ, ένα ακόμη πιόνι, μια μαριονέτα στα χέρια της Άγκυρας. Κάποιοι Τουρκοκύπριοι θέλουν απεξάρτηση από την Άγκυρα. Και κοινό κράτος με τους Έλληνες. Είναι όμως λίγοι, ελάχιστοι. Κάποιο άλλοι επιθυμούν μεν την απεξάρτηση, αλλά διότι έχουν αναπτύξει κρατική συνείδηση, και επειδή γίνονται πρόεδροι, υπουργοί, πρωθυπουργοί, βουλευτές, αισθάνονται σπουδαίοι στο «κράτος» τους. Όσο καιρό έχουν την εξουσία, είναι υποτακτικοί της Τουρκίας. Όταν την χάσουν, όταν είναι εκτός εξουσίας κάνουν "επανάσταση". Ο λαός ακολουθεί αλλά μόλις κόψει η Άγκυρα τους παράδες, όλοι κάθονται στ' αυγά τους. Ταυτόχρονα θέλουν να απολαμβάνουν τα προνόμια που τους χορηγεί η Κυπριακή Δημοκρατία, δηλαδή την ιδιότητα του ευρωπαίου πολίτη,  χωρίς καμμιά υποχρέωση σ' αυτήν,(όχι φόρους, τέλη, άδειες κυκλοφορίας, δωρεάν περίθαλψη, δωρεάν φοίτηση σε πανάκριβα ιδιωτικά σχολεία, όχι υπηρεσία στο στρατό). Είναι Κύπριοι πολίτες όσο βρίσκονται στις ελεύθερες περιοχές ή μόλις προσγειωθεί το αεροπλάνο τους σε κάποια ευρωπαϊκή πόλη έχοντας φύγει από την Κωνσταντινούπολη. Το ταξίμ είναι βαθιά ριζωμένο μέσα τους, θέλουν "ανεξαρτησία" από την Τουρκία αλλά στα πλαίσια του "κράτους" τους. Όλα τ' άλλα είναι πομφόλυγες.  

"Συμμετοχή στην Πενταμερή σημαίνει a priori παράδοση"

--Πώς πρέπει να προχωρήσουμε με τις συνομιλίες, μετά και τις τελευταίες εξελίξεις; Η Κυβέρνηση είναι έτοιμη να προχωρήσει σε άτυπη Πενταμερή. Εσείς έχετε εκφράσει τη διαφωνία σας. Τι προτείνετε ως ορθή λύση;

Δεν έχω καμμιά αμφιβολία ότι η συμμετοχή μας στις συνομιλίες θα είναι καταστροφή, μέσα στις σημερινές συνθήκες. Η Τουρκία επιβάλλει την θέλησή της δια πυρός και σιδήρου σε όλη την γειτονιά της και όχι μόνο. Η Βρετανία όχι μόνο αλληθωρίζει προς την λύση δύο κρατών αλλά ξεδιάντροπα την προκρίνει. Η Ελλάδα επαναπαύεται στο ότι αποφασίσει η Λευκωσία.  Η ΚΔ είναι ουσιαστικά άοπλη, ανίσχυρη, με ασθενείς ή κατ' επίφασιν στρατιωτικές "συμμαχίες" -αν εξαιρέσουμε την Ελλάδα-. Επιπλέον, είναι αναξιόπιστη και σε πλήρη περιφρόνηση λόγω των σκανδάλων, της διαφθοράς, δακτυλοδεικτούμενη και κατηγορούμενη σε διεθνή δικαστήρια.  Αφέθηκε να εγκαλείται από την διεφθαρμένη ΕΕ για οικονομικά εγκλήματα. Ο λαός είναι απογοητευμένος και με το φρόνημα του στο ναδίρ, οικονομικά εξαθλιωμένος και καταχρεωμένος. Η οικονομία πνέει τα λοίσθια, όλες οι δομές του κράτους είναι προβληματικές και ανεπαρκείς. Ο Τατάρ, που άρχισαν να τον ερωτεύονται οι τουρκολάγνοι επαναπροσεγγιστές λυσολυσσικοί, θέλει λύση δύο κρατών. Ο ΓΓ του ΟΗΕ μιλά για Βόρειους και Νότιους, ο παρανοϊκός και μεγαλομανής δικτάτορας Ερντογάν ετοιμάζεται για πικνίκ στα Βαρώσια και  δέχεται την πενταμερή μόνο αν θα συζητηθεί η λύση των δύο κρατών, ενώ αποδέχεται την συμμετοχή του Αναστασιάδη μόνο ως διοικητή των ρωμιών του νότου. Η ΕΕ περιμένει μιας μορφής κινητικότητα για να βρει το άλλοθι που θέλει για να μην επιβάλει τις κυρώσεις κατά της Τουρκίας για τις οποίες μας εμπαίζει εδώ και δύο χρόνια. Η Τουρκία βέβαια έχει ελέγξει πλήρως την ΑΟΖ της ΚΔ, και προσπαθεί να πράξει το ίδιο και στο Αιγαίο. Συμμετοχή σ' αυτή την πενταμερή σημαίνει a priori  παράδοση, υποταγή, και υπογραφή τουρκικής λύσης ή σαφή διολίσθηση προς τη λύση δύο κρατών.

Για να διεκδικήσουμε λύση πρέπει να ανοικοδομήσουμε εκ βάθρων τον τόπο μας, τον λαό μας, τον στρατό μας, όσο το δυνατό πιο γρήγορα. Να οικοδομήσουμε ένα σύστημα-στρατηγική για να επανακτήσουμε την στήριξη της ΕΕ, των ισχυρών χωρών, των διεθνών οργανισμών. Να ενισχύσουμε τους δημοκρατικούς θεσμούς μέσα στην ίδια μας την χώρα για να ανυψώσουμε το φρόνημα του πολίτη.  Να αποφασίσουμε με ποιους θα πάμε και ποιους θ' αφήσουμε. Να σεβόμαστε οι ίδιοι τον διεθνή νόμο. Να συνάψουμε συμμαχίες αφού καταστούμε ξανά αξιοσέβαστο κράτος και όχι κλεπτοκράτος, κράτος-μαϊμού. Στη βάση της αμοιβαιότητας. Αν γίνουν αυτά, η λύση θα προβάλει από μόνη της. Και την έχω περιγράψει εκατοντάδες φορές μέχρι σήμερα.

--Πώς προβλέπετε ότι θα προχωρήσει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Πολλοί το τελευταίο διάστημα έκαναν λόγο για μεταστροφή του στο Κυπριακό πρόβλημα. Συμφωνείτε με αυτή τη θέση?

Με τα τωρινά δεδομένα, όσα έχω μπροστά μου, πιστεύω ότι θα  λάβει μέρος στην πενταμερή και θα διολισθήσει στη θέση της χαλαρής συνομοσπονδίας, με τις ευλογίες ΑΚΕΛ και ΔΗΣΥ που θα μας πουλάνε φούμαρα ότι συζητούν ΔΔΟ με καλό περιεχόμενο.

"Δε θα είχα πρόβλημα να ψηφίσω Τουρκοκύπριο Πρόεδρο"

--Ποια η στάση του Κινήματος Αλληλεγγύη απέναντι στους Τουρκοκύπριους; Πώς θα οραματιζόσασταν μια ιδανική συνύπαρξη;

Η Αλληλεγγύη είναι ένα Κίνημα Ελλήνων. Γι' αυτό επιδεικνύει απόλυτο σεβασμό σε όλα τα δικαιώματα των Τουρκοκυπρίων και κάθε μειονότητας, αποδέχεται και στηρίζει την πλήρη ισότητα όλων των πολιτών μεταξύ τους,  και αγωνίζεται για την προστασία των θρησκευτικών, εκπαιδευτικών, πολιτισμικών, πολιτιστικών ιδιαιτεροτήτων και επιλογών κάθε πολίτη. Θέλουμε ειρηνική συνύπαρξη και αδελφοσύνη. Κάποτε είπα ότι αν επιτύχουμε αυτή την συνεννόηση, χωρίς υπερπρονόμια και επικυριαρχία των τουρκοκυπρίων επί των υπολοίπων,  δεν θα είχα κανένα πρόβλημα να ψηφίσω Τουρκοκύπριο Πρόεδρο. Δυστυχώς όμως οι Τούρκοι θέλουν το δικό τους κράτος στους κατεχόμενους τόπους μας και τον έλεγχο των νυν ελευθέρων περιοχών του νησιού μας.

"Να απαιτήσουμε σθεναρά και περήφανα - Δεν θα πάψω να πιστεύω ότι η δίκαιη λύση του Κυπριακού θα έπρεπε να ήταν η ΕΝΩΣΗ"

--Είναι καιρός για αλλαγή πλεύσης και αναζήτηση μιας άλλης βάσης λύσης; Ή αυτή η περίοδος θα έδινε το ιδανικό «πάτημα» στον Τατάρ για να διεκδικήσει κι αυτός μια λύση δύο κρατών;

Οι μέχρι τώρα πλόες μας είναι οι πλόες μια βαρκούλας από φελλό μέσα σε μια σκάφη γεμάτη αλισίβα. Γύρω-γύρω και τριγύρω.   Κάνουμε κύκλους μέσα στα σταχτιά νερά της ΔΔΟ.

Έτσι κι αλλοιώς μόνο οι προτάσεις της Τουρκίας είναι στο τραπέζι. Η έννοια της ΔΔΟ  είναι τόσο ακαθόριστη που είναι αδύνατο να βρεις δύο από τους θιασώτες της, να σου περιγράψουν το ίδιο πράγμα. Εμείς πρέπει να επαναφέρουμε ενώπιον της διεθνούς κοινότητας το ζήτημα της Κύπρου ως πρόβλημα εισβολής, κατοχής, εθνοκάθαρσης. Να απαιτήσουμε σθεναρά και περήφανα, όχι σερνόμενοι και γονατιστοί μπροστά στην Τουρκία και τον ΟΗΕ εκλιπαρώντας για  συνομιλίες, την εφαρμογή και κατοχύρωση των ανθρωπίνων, πολιτικών και περιουσιακών δικαιωμάτων κάθε Κύπριου πολίτη, των τεσσάρων ευρωπαϊκών ελευθεριών και του κεκτημένου σε όλο το νησί, την εξάλειψη κάθε διάκρισης για λόγους θρησκείας, γλώσσας και εθνικής καταγωγής. (παρεμπιπτόντως να θυμίσω ότι ο «καλός» Ακιντζί είχε βάλει ως όρο  για όσους επιθυμούσαν μετά την λύση του, να επιστρέψουν στο "κράτος" του,  την γνώση της τουρκικής γλώσσας και την φοίτηση των παιδιών τους σε τουρκικά σχολεία. Η αλήθεια είναι ότι δεν ζήτησε να πηγαίνουν κάθε Παρασκευή σε τεμένη, από αυτά που κτίστηκαν κατά δεκάδες στα κατεχόμενα επί «διακυβερνήσεώς» του, μετατρέποντας τα σε τουρκομαχαλλάδες)

Περιγράφοντας την λύση με αυτές τις τέσσερις γραμμές δεν μπορεί να προβληθεί καμμιά  περί του αντιθέτου σοβαρή αντίθεση πλην του επιχειρήματος "μα ξέρετε υπάρχουν τετελεσμένα επί του εδάφους". Αυτά τα τετελεσμένα απαγορεύονται από τον Χάρτη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ ως προϊόν τυφλής πολεμικής βίας. Αν επιτύχουμε την κατοχύρωση των δικαιωμάτων μας, τότε δεν θα έχει καμμιά σημασία η διοικητική δομή του κράτους.

--Σε μια ομιλία σας στην Αθήνα πριν μερικά χρόνια, κάνατε λόγο ακόμη και για Ένωση. Για πολλούς κάτι «ξεπερασμένο». Κατακριθήκατε, μάλιστα, ακόμη και από αντιομοσπονδιακό κοινό. Ποια η άποψή σας σήμερα?

Κατηγορήθηκα από στενόμυαλους και αδαείς, από αγράμματους φανατισμένους. Η προσωπική μου ιστορία δεν αρχίζει την ημέρα που οι άλλοι άρχισαν να συλλαβίζουν τις λέξεις "διζωνική, δικοινοτική ομοσπονδία". Έχω αποκτήσει και ακολουθώ μια πολιτική ηθική που μού δίδαξαν φωτισμένοι άνθρωποι κρατώντας με από το χέρι. Δεν θα πάψω να πιστεύω ότι η δίκαιη λύση του Κυπριακού θα έπρεπε να ήταν η ΕΝΩΣΗ . Αυτό είπα, απαντώντας σε σχετική ερώτηση και το επαναλαμβάνω. Το έλεγα πάντα, πολύ συχνά, σε κάθε ομιλία, σε κάθε επέτειο, εθνικό μνημόσυνο, συζήτηση. Στα "εθνικόφρονα σωματεία", σε εκκλησιές, σε θέατρα. Το λέω και τώρα. Αλλά, βλέπετε πριν τον Ιανουάριο του 2016 ήμουν μέλος του Συναγερμού και είχα την  "ασυλία" της διαφορετικής άποψης, της έκφρασης "τάσεων". Μετά δαιμονοποιήθηκε η θέση μου για να ασχολούνται όσοι δεν έβρισκαν τί άλλο να μου προσάψουν. Μα εδώ οι άνθρωποι ξέσκισαν σελίδες της Ιστορίας μας ψηφίζοντας τον Νόμο Ακιντζί , εμένα θα σέβονταν; Άλλωστε είχα δηλώσει στην επίμαχη ομιλία ότι φυσικά και δεν μπορεί να γίνει πια η ΕΝΩΣΗ. Τα κάναμε τόσο χάλια που δεν θα μπορούσε να υπάρξει πια δίκαιη λύση.  Λίγα χρόνια πριν ο μακαρίτης ο Χριστόφιας, είπε μέσα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο "ξέρετε εγώ είμαι κομμουνιστής" . Λύσσαξαν να τον φάνε. Λες και η ιστορία του Χριστόφια άρχιζε την μέρα που η ΚΔ ανέλαβε την προεδρία της ΕΕ. Λες και ο φτωχός θα επέβαλλε κομμουνισμό την επαύριον. Μόνο εγώ τον υπερασπίστηκα. Τα ιδανικά και οι αλήθειες του κάθε ενός δεν μπορεί να σκυλεύονται από ανθρώπους που δεν έσταξε σταγόνα ιδρώτα από το μέτωπο τους για να ποτίσει τούτη τη γη.


"Δεν υπήρξε ιδεολογική ή πολιτική ρήξη με Συλλούρη"

--Πώς βλέπει το Κίνημα Αλληλεγγύη ένα νέο Κυπριακό Επενδυτικό Πρόγραμμα; Θα μπορούσε να προσανατολιστεί σε μια πραγματική παραγωγική ανασυγκρότηση του τόπου ή δομικά εμπεριέχει παθογένειες; 

Πρέπει να υπάρξουν πολλά επενδυτικά προγράμματα. Δεν έχουμε ταμπού με αυτά τα ζητήματα, απεναντίας, θέλουμε να απεξαρτηθεί η οικονομίας μας το γρηγορότερο από τον τουρισμό. Βασικές προϋποθέσεις κάθε επενδυτικού προγράμματος  πρέπει να είναι η διαφάνεια, οι έντιμες συναλλαγές, με έντιμους επενδυτές, η διάθεση τουλάχιστον του 1/3 της επένδυσης σε έργα κοινής ωφελείας, η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ από την άναρχη δόμηση και την προσβολή της αισθητικής του τοπίου, η δημιουργία θέσεων εργασίας και για Κύπριους, όχι μόνο Ασιάτες μετανάστες,  και η ενίσχυση της οικονομίας του τόπου, της πραγματικής οικονομίας και όχι της ολιγαρχίας του πλούτου.

--Μετά και τον σάλο που δημιουργήθηκε με τον κ. Δημήτρη Συλλούρη ο οποίος είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στο βίντεο του Al Jazeera, ανακοινώσατε πως «όλα αυτά τα χρόνια δε συμμετείχε σε καμιά κομματική διεργασία του Κινήματος» γιατί ήθελε να είναι υπερκομματικός. Δεν μιλήσατε όμως για πολιτική ή ιδεολογική ρήξη.

Μα δεν υπήρξε πολιτική ή ιδεολογική ρήξη. Απλώς αποχώρησε από το Κίνημα.  Τί έπρεπε να κάνουμε , να τον στείλουμε στο πυρ το εξώτερο; Ο κάθε πολιτικός , ο κάθε άνθρωπος κάνει τις επιλογές του. Σημασία έχει να τιμά την προσωπική του ιστορία.

--Ποια η επικοινωνία σας τώρα με τον τέως Πρόεδρο της Βουλής; Επίσης, υπάρχει η αίσθηση ότι το ΑΚΕΛ δέχθηκε μεγαλύτερη κριτική μετά και το βίντεο, σε σχέση με το Κίνημα Αλληλεγγύη. Πώς το ερμηνεύετε;  

Ο τέως Πρόεδρος της Βουλής επέλεξε να αποχωρήσει από το Κίνημα μας, την μέρα που εκλέχθηκε στο αξίωμα για να είναι υπερκομματικός και εντελώς ανεξάρτητος. Νομίζω πως, όπως δεν είχε ιδιαίτερη σχέση με την Αλληλεγγύη, το ίδιο έπραξε και με τα άλλα κόμματα. Είχε φυσικά ανθρώπινες και φιλικές σχέσεις με μέλη του Κινήματος. Δεν είμαστε εμείς που θα τον καταδικάσουμε ή θα τον αθωώσουμε. Ο πολιτικός μας πολιτισμός δεν μας επιτρέπει ούτε τον πολιτικό κανιβαλισμό, ούτε τον πολιτικό βανδαλισμό, ούτε πλειοδοσίες σε από τηλεοράσεως καταδίκες . Η Δικαιοσύνη, οι διωκτικές αρχές, η Εισαγγελία άρχισαν το έργο τους και οφείλουν να το ολοκληρώσουν. Λυπούμαστε που ζήσαμε όλα αυτά, γιατί βασική μας θέση είναι η καταπολέμηση της διαφθοράς η διαφάνεια, η αξιοκρατία, η απαλλαγή από την δικτατορία της ολιγαρχίας του πλούτου που μας καταδυναστεύει. Πάντως  μέχρι στιγμής ούτε η Αλληλεγγύη, ούτε κάποιο μέλος της κατηγορήθηκαν για διαφθορά, εμπλοκή σε σκάνδαλα, δωροληψία, χρηματισμό, μίζες, ύποπτες χρηματοδοτήσεις, ανέντιμες συναλλαγές, FOCUS χαριστικές δανειοδοτήσεις, διαγραφή δανείων. Προερχόμαστε όλο ι από τις φτωχότερες τάξεις και αυτές εκφράζουμε. Γι' αυτό δεν μας έκαναν επιθέσεις και άγρια κριτική. Τί να πουν;


"Θα είμαστε στη Βουλή" – Η ΕΔΕΚ επιθυμεί ένταξη των άλλων κομμάτων ‘κάτω από την τσιουππέ της’

--Γιατί δεν προχωρήσατε σε εκλογική συνεργασία; Στην αρχή, εξ ‘όσων είδαμε, έγιναν κάποιες προσπάθειες. Η ΕΔΕΚ κάνει λόγο για αντί-ΔΔΟ μέτωπο. Θεωρείτε ότι θα μπορούσατε να συμμετείχατε, έγιναν συζητήσεις προς αυτήν την κατεύθυνση;

Θα διεκδικήσουμε τις εκλογές αυτόνομα και περήφανα.  Προσπαθήσαμε να κάνουμε εκλογικές συνεργασίες με όμορα κόμματα στην βάση Αρχών . Δεν έγινε κατορθωτό. Ένας ανασταλτικός παράγοντας είναι και το εκλογικό σύστημα. Μακάρι η ΕΔΕΚ να εννοεί αυτά που μου λέτε, ωστόσο νομίζω ότι στην πραγματικότητα η ΕΔΕΚ δεν το επιθυμεί, ή επιθυμεί την ένταξη όλων των άλλων κομμάτων "κάτω από την τσιουππέ της" όπως έλεγαν οι πρωτινοί. 

--Ποιοι οι αντικειμενικοί σας στόχοι για τις εκλογές; Να αναμένουμε εκπλήξεις; 

Θα είμαστε στην νέα Βουλή, και θα συνεχίσει να ακούγεται ο πολιτικός μας λόγος με τόλμη παρρησία, καθαρότητα.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ:

• Black Friday: Ξεκίνησαν δυναμικά οι καταγγελίες - Από χαμένα προϊόντα μέχρι παραπλανητικές εκπτώσεις

• Συγκλονιστικές εικόνες από το σημείο που έπεσε δέντρο και καταπλάκωσε όχημα εγκλωβίζοντας τον οδηγό - Βίντεο

• Εικόνα βγαλμένη από παραμύθι: «Πάγωσαν» τα δέντρα στο Τρόοδος – Η θερμοκρασία άγγιξε τους -5 βαθμούς κελσίου το βράδυ

• Βέφα Αλεξιάδου: Πέθανε σε ηλικία 91 ετών η αγαπημένη μαγείρισσα

• Προσωπικοί γιατροί: Πώς επιλέγουν αν θα εκδώσουν ένα παραπεμπτικό ή όχι - Οι «παραγγελίες» μέσω τηλεφώνου

• Νέο ρεκόρ στις αφίξεις τουριστών: Αυτές οι χώρες προτίμησαν την Κύπρο τον Οκτώβριο - Ο σκοπός του ταξιδιού και οι επιστροφές



Τήρησε την υπόσχεση του ο ΠτΔ: Θέτει σε πιλοτική λειτουργία την εφαρμογή «ΕΛΠΙΣ» - Το μήνυμα του προς όλες τις γυναίκες

Τήρησε την υπόσχεση του ο ΠτΔ: Θέτει σε πιλοτική λειτουργία την εφαρμογή «ΕΛΠΙΣ» - Το μήνυμα του προς όλες τις γυναίκες

Την πιλοτική λειτουργία της εφαρμογή «ΕΛΠΙΣ» ανακοίνωσε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Χριστοδουλίδης, σε μήνυμα του για τη Διεθνή Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών.

Ακολουθήστε το Tothemaonline.com στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to top