ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Με μια μοναδική έκθεση εγκαινιάζει τη χρονιά η γκαλερί Blue Iris -Η Δέσπω Πρίγκη παρουσιάζει δυο ενότητες έργων -ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Με μια μοναδική έκθεση εγκαινιάζει τη χρονιά η γκαλερί Blue Iris -Η Δέσπω Πρίγκη παρουσιάζει δυο ενότητες έργων -ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Η γκαλερί Blue Iris στην Πάφο, εγκαινιάζει τη νέα χρονιά με την πρώτη ατομική έκθεση της Δέσπως Πρίγκη. Κάτω από τον τίτλο Αν-gravings, η Πρίγκη παρουσιάζει δύο ενότητες έργων: “Είδωλα μνήμης” και “Μάτια γεμάτα θάλασσα”.

Λινογραφίες, ξυλογραφίες, κολλογραφίες και έργα μεικτής τεχνικής καταδεικνύουν το εύρος του ενδιαφέροντος της δημιουργού για τις τεχνικές χάραξης. Ο εικαστικός και καθηγητής του Πανεπιστημίου Frederick Σάββας Χριστοδουλίδης είναι της άποψης ότι “η Πρίγκη υιοθετεί ολότελα τη θέση του Vilém Flusser σύμφωνα με την οποία η γραφή είναι συνώνυμη του λατινικού scribere που σημαίνει χαράσσω. Ο Τσέχος στοχαστής υποστηρίζει ότι η χάραξη αποτελεί πρακτική με τη βοήθεια της οποίας ο δημιουργός επινοεί ή ανασύρει εκ βαθέων στοχασμούς σε μορφή γραμμικής διατύπωσης. Έτσι και η Πρίγκη με τη βοήθεια του χαράσσοντος εργαλείου (stilus), επιχειρεί εν-γραφές που στην ουσία πραγματεύονται ζητήματα τα οποία, έξω από οποιαδήποτε αντικειμενικά εικονική αφήγηση, ανάγονται σε κώδικες εννοιών”.

Στην ενότητα “Είδωλα μνήμης”, προτείνονται έργα με πλεγματικό χαρακτήρα. “Πρόκειται για πρόσωπα που στοιχειοθετούνται από γραμμές οι οποίες συνωθούνται και στη συνέχεια εγκλείονται σε ασφυκτικά κλειστό πλαίσιο. Το πρόσωπο, σύμφωνα με την Πρίγκη, αποτελεί την καταλληλότερη περιοχή του σώματος να φιλοξενήσει γραμμικούς συνειρμούς, με άλλα λόγια δετές, νημάτινες και παλλόμενες συνάμα συλλογιστικές εκφάνσεις”.

Στην ενότητα με τίτλο “Μάτια γεμάτα θάλασσα”, ο Χριστοδουλίδης υποστηρίζει ότι “η δημιουργός πραγματεύεται χωρίς αμφιβολία το ζήτημα του διαχωρισμού. Οι περιοχές χάραξης ορίζονται στη βάση μιας ανυποχώρητης διχοτομίας. Στα έργα εμφωλεύει μια αντιπαλότητα, μια εναντίωση, μια αντίξοα τμηματική κατανομή. Είναι προφανές ότι στην ενότητα αυτή, η Πρίγκη χαράσσει με εμμονή, άλλοτε βίαια και άλλοτε με τρόπο ήπιο, την ιστορία μιας καταγωγής και συνεπώς το θέμα της ταυτότητας όπως αυτή καλείται σε ανασχηματισμό ή αναδιατύπωση στις μέρες μας.

Επιχειρεί ένα maqtub. Αυτό που στα αραβικά σημαίνει πεπρωμένο και συνάμα εν-γραφή.

Για τη δημιουργό, η ενασχόληση με την χαρακτική είναι καθόλα συναφής με μια πρακτική καταπράυνσης του ψυχισμού της. Πραγματοποιώντας εγκοπές στην επιφάνεια και εκβάλλοντας τμήματα της, η Πρίγκη επιχειρεί σε ενεστώτα χρόνο μια ενδοσκόπηση, ένα φανέρωμα και την

αναθεώρηση κάποιας εσώτερης συνθήκης. Επιχειρεί αυτό το κοίταγμα εντός του εαυτού που ψυχαναλυτικά ορίζεται ως ικανότητα εναισθησίας”.

Την έκθεση θα προλογίσει ο Πρύτανης του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου Καθηγητής Κώστας Γουλιάμος.

Τα εγκαίνια είναι προγραμματισμένα το Σάββατο, 11 Ιανουαρίου 2020 στις 19:00-21:00

Διάρκεια έκθεσης: 11 μέχρι 25 Ιανουαρίου 2020.

Ώρες επισκέψεων: Τρίτη - Παρασκευή 11:00 - 13:00 και 15:00 -17:00

Σάββατο: με ραντεβού

Blue Iris Art Gallery, Ιωάννη Αγρότη 20, 8047 Πάφος. Τ: 99310893 [email protected] - www.blueirisartgallery.com


Δέσπω Πρίγκη - Βιογραφικό

Η Δέσπω Πρίγκη γεννήθηκε στην Αμμόχωστο το 1960. Πραγματοποίησε σπουδές στη Σχολή Καλών Τεχνών του Περπινιάν (1980-82) και στην Ανώτερη Σχολή Τουρισμού στο Παρίσι (1982-84). Κατά την περίοδο 2006-2016 διοργάνωσε στην Κύπρο Διεθνή Συνέδρια. Αναφέρονται ενδεικτικά τα ακόλουθα: The American Express International Conference, το 14ο Μεσογειακό Συνέδριο για τη Χημειοθεραπεία και το Ετήσιο Ευρωπαϊκό Συνέδριο της Coca-Cola. Επιμελήθηκε Επίσημων Αποστολών Κοινοβουλίων και επισκέψεων Πολιτικών Αξιωματούχων όπως, μεταξύ άλλων, την επίσημη επίσκεψη της Βουλής των Βαλλόνων καθώς και την επίσημη επίσκεψη του Σλοβένου Πρωθυπουργού.

Εργάστηκε, μεταξύ άλλων, στα γραφεία των Κυπριακών Αερογραμμών στο Λονδίνο (1985-86), στην εταιρεία Salamis Tours στη Λεμεσό (1986-89) και στην εταιρεία Amathus Public στη Λεμεσό επίσης αλλά και στη Λευκωσία (1997-2015).

Ασχολείται με την χαρακτική από το 2017. Παρακολούθησε μαθήματα στην Σχολή Καλών Τεχνών Αιγαία υπό την καθοδήγηση της χαράκτριας Ελένης Παναγίδου. Το 2018 και 2019 αντίστοιχα, συμμετείχε στο καλοκαιρινό πρόγραμμα του Μουσείου Χαρακτικής Χαμπή, στα Πλατανίσκια.

Φιλοτέχνησε το εξώφυλλο της ποιητικής συλλογής Εκκρεμότητες και Διεκπεραιώσεις της Ρούλλας Κ. Μαλλή που κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Αιγαίον το 2019.

Έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό. Έργο της ανήκει επίσης στη συλλογή του Μουσείου Χαρακτικής Χαμπή στα Πλατανίσκια.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ:

• Μαθητής 6 ετών έφυγε από το σχολείο, διασταύρωσε δρόμους και πήγε σπίτι του χωρίς να τον αντιληφθεί κανείς - Είπαν στον πατέρα ότι είναι στην τάξη

• Λίντα ΜακΜάον: Όταν η νέα υπουργός Παιδείας του Τραμπ έτρωγε και έδινε ξύλο σε αγώνες του WWE - Βίντεο

• Μαθητής Δημοτικού στη Λευκωσία χτύπησε καθηγητές - Ενήμερη και η Υπουργός

• ExxonMobil: Προγραμματίζει νέες γεωτρήσεις σε τεμάχια 5 και 10 αρχές 2025

• Τα ποσά και η χρηματοδότηση από Ε.Ε για ασυνόδευτα παιδιά – Η δέσμευση της Κύπρου μέσα από το Εθνικό Σχέδιο Δράσης

• Πασίγνωστος Κύπριος παρουσιαστής αποκάλυψε την άγνωστη κόντρα του με τον Αβέρωφ Νεοφύτου - Δείτε βίντεο

• Δύσκολες ώρες για παλαίμαχο ποδοσφαιριστή της Ομόνοιας - Έφυγε από την ζωή ο πατέρας του



Αίολη η αισιοδοξία για τη «διπλωματία του καφέ» -«Ναρκοθετεί» τα «ήρεμα νερά» η Άγκυρα

Αίολη η αισιοδοξία για τη «διπλωματία του καφέ» -«Ναρκοθετεί» τα «ήρεμα νερά» η Άγκυρα

Ενώ η Λευκωσία αναμένει στο ακουστικό για τα επόμενα βήματα στο κυπριακό και για τη σύγκληση της πενταμερούς συνάντησης, ο Τούρκος Υπουργός Εξωτερικών Χακάν Φιντάν, καταρρίπτει όλα όσα προσπαθεί η Αθήνα να παρουσιάσει το τελευταίο διάστημα μέσω του Έλληνα Υπουργού Εξωτερικών, Γιώργου Γεραπετρίτη περί ήρεμων νερών στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, οι οποίες περνούν μέσα από το κυπριακό.

Ακολουθήστε το Tothemaonline.com στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

BEST OF TOTHEMAONLINE

Back to top